fredag 10. september 2010

Pepperkaker, norske og amerikanske


Noe av det jeg ser frem til ved jula er alle juleforberedelsene og ikke minst å bake pepperkaker og pepperkakehus. Frem til for 3 år siden så har jeg prøvd å lage pepperkake huset selv, men ga opp da jeg ikke fikk til å skjære kantene rette. Etter kort tid datt huset sammen og hele prosjektet ble mislykket. Jeg gikk til slutt over til å kjøpe ferdige hus som vi setter sammen med karamell og pynter etterpå.


Nå har jeg imidlertid bestemt meg for å prøve på nytt. Jeg har sett meg ut noen utstikkerformer som vil gjøre alt så mye lettere. Hadde jeg nå bare funnet en god oppskrig på peperkaker i tillegg, så hadde det blitt bra. Om noen der ute har en god oppskrift, så blir jeg dere evig takknemlige for en oppskrift.


I år skal vi lage flotte pepperkaker som kan henges i vinduene, på juletreet og som kan gis bort i gave. La oss bare håpe at tiden strekker til. Det er jo mye annet man skal rekke også.
Jeg fant et par nettsider som kan være til inspirasjon for dere andre like mye som for meg:
Søk i tillegg på http://www.youtube.com/ etter decorating ccokies, så kommer det opp mange forlag.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar