onsdag 23. mars 2011

Kakekurs hos Villa Perlesukker

Hurraaaaa! Endelig fikk jeg med meg et kakekurs igjen. Det er snart 1 år siden eg var hos Cacas og det var lærerrikt og flott der, men Anne Brith/Villa Perlesukker var likevel noe ganske annet. her skal nok Cacas få konkurranse i hovedstaden. 3-4 timers kurs hos Cacas koster 700-800 kroner avhengig av hva man vil lære selvsagt. Prisen er mye det samme hos Villa Perlesukker og varigheten skulle ha vært 4 timer, men før vi kom oss ut hadde vi passert 6 timer. Hun var veldig interesserrt i våre tilbakemeldinger og det tok ikke lange tiden før hun gjorde noen endringer heller. Hun har nå satt samme kurset opp med 6 timer. om prisen økes noe kan jo tenkes, men det er likevel verdt det.

Vi skulle denne gangen lære å trekke og dekorere en minikake. Hun hadde på forhånd laget 14 kaker i et egnet bakerkjøkken! Det er noe annet enn å dekorere dummies det. Tidkrevende og ingrediensene er jo ikke gratis de heller. Hun lagde Lillis sjokoladekake som jeg har forstått at alle likte godt. Min kake var dessverre blitt noe tørr, men det hindret ikke mine kollegaer fra å spise den opp (nesten, kun et lite stykke igjen). petra sine kolleger hadde fortært kaken allerede før kl 07.15 om morgenen. Litt vel tidlig for min del, men....hyggelig for Petra i alle fall.

Jeg får hoppe litt tilbake i tid igjen. Vi skulle trekke kaken med hvit blomsterpasta. Skal si den var deilig å jobbe med. Den sprakk ikke og var smidig. Dessverre hendene mine altfor varme utover kvelden, så de siste blomstene hang fast i fingrene mine. Vi skulle dekorere med blomster og silkebånd. Vi fikk selv velge farger på båndene og så skulle vi prøve å matche fargenyansene med pastaen. Kan love at for mange ble dette det vanskeligste de gjort denne kvelden. Det er virkelig ikke lett å finne riktig fare, så man må mange ganger blande etter ren fantasi. Synes alle traff rimelig bra jeg da. Det ble mange flotte kaker etterhvert. Pussig hvor forskjelige kakene blir når man tross alt er på samme kurs og har samme oppgave. Det var en fantastisk morsom kveld og vi lærte masse.

Lykken er jo fullkommen ettersom Anne Brith valge min kake som en av de hun tok med på sin egen blogg! Slikt opplever en jo ikke hver dag!

Gleder meg allerede til neste kurs som jeg håper blir til høsten en gang.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar