onsdag 23. mars 2011

Macarons

Jeg prøvde meg på noen macarons for en måneds tid siden. Har lenge grublet over om jeg skulle legge dem ut eller ikke, men kom frem til at det er en lekse å lære her.

Jeg hadde prøvd meg på Manuela og Passion for baking's sitron macarons tidligere. Den gangen ble de som murstein til tross for at jeg fulgte oppskriften tenkte at jeg denne gangen skulle tilsette litt mer eggehvite for å gjøre dem noe mer fuktig, men det ble katastrofe denne gangen også. Denne gangen ble de altfor flytende og så satt de fast i bakepapiret som om de var limt fast med superlim.
Derfor har jog kommet frem til at man får holde seg til oppskriften og heller se om det er andr tiltak man kan gjøre for å få riktig konsistens. De er ikke lette å få til disse kakene. Her har dere noen bilder likevel. Prøver på nytt om ikke så lenge. Gir ikke opp med det første. Er jo Bergenser må vite ;-)





Lagde noen bringebær utgver også. De ble greie nok i utseende, men altfor uktig inni. Etter en tid ble de tunge som bly.
De i sitron ble i alle fall for flytende og sprakk selv om jeg hadde to bakebrett under.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar