fredag 23. mars 2012

Japo Sushi i Oslo

I vinterferien hadde vi besøk av min kjære mor. Uka kan bli lang og drøy om man ikke finner på noe, så vi dro henne med oss til Oslo for en dag. Vi satte nesa mot Briskeby og Frogner. En sak vi glemte å tenke på er at det er et sant h... å finne parkering en lørdags formiddag i tigerstaden. Vi brukte altfor mye tid på å finne parkering.

Omsider fikk vi nå ruslet litt rundt. Jeg hadde satt meg som mål å vise henne noen butikker jeg selv ønsket å besøke. Vi har jo en sterk matinteresse begge to, så hvorfor ikke. Fant vel ut underveis at min interesse er sterkere.....vel vel.

Vi bestemte oss for en lunsj hos Japo sushi. Det var et hyggelig lite lokale med en kokk som var utrolig høylydt. Han var hyggelig nok, men det ødela en del. Vi bestilte tre ulike retter. Må innrømme at jeg ikke husker navnene på rettene, men alle tre smakte nydelig. Servitrisen var ei søt jente som var høflig og hjelpsom.


 Mener å huske at dette var kongereker med sitrongress, paprika og sesamfrø.
 Så var det kylling i karrisaus og kokosmelk
 Til slutt biff med koriander og hvitløk.

Maten får terningkast 5 og servicen 3/4 pga den høylydte kokken.

http://www.japosushi.no/index.php

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar