fredag 23. mars 2012

Konditori Sebastien Bruno og Pascal i Oslo

Etter å ha vandret rundt på Briskeby/Frogner i Oslo har det slått meg at denne delen av hovedstaden minner mye om Paris. Gatene, butikkene, folkelivet, alt var så likt. Man trenger faktisk ikke reise langt for å oppleve litt kultur.
Som den matfriken jeg er hadde jeg bestemt meg for å oppsøke Sebastien Bruno og Pascal. Selv om jeg bor så nære Oslo har jeg aldri vært innom de to butikkene før. Det var en stor opplevelse.

Synet som møtte meg var først og fremst rekker med de nydelige macarons'ene. De er jo bare bedårende de kakene, men et sant helvete å lage. Fikk til å bake dem første gangen, men siden har jeg ikke lykkes. At noe så smått kan være så vanskelig. Jeg bestemte meg for å kjøpe noen få i begge butikkene. Vel hjemme skulle vi smake på alle og bedømme hvem som kom seirende ut av duellen.













Pascal sine er de 4 til høyre. Vi konkluderte alle tre med at Pascal sine macarons var best. Sebastien Bruno sine smakte litt parfyme i forhold.
Sitronkaken til Pascal var grei nok, men ikke så god som den så ut som på forhånd. Krukken med karamell smakte himmelsk. Er du en karamell fantast som meg og min mor, så bare må du smake den. Den hadde en stiv pris, tror det var 80 kroner. Det er jo ikke meningen at man skal gulpe ned hele burken på en gang da. Den er drøy og kan gi nytelse til mange rundt et bord. Ha litt over is, bær, frukt, kake eller annet. Du vil ikke angre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar