torsdag 5. januar 2012

Escalon, Bergen

Escalon er to ulike restauranter i Bergen. Den avdelingen jeg besøkte ligger vegg i vegg med Fløybanen. Den ligger under bakken, så den er ikke så lett så se. Ligger til høyre når man står utenfor Fløyen med ryggen til torget.
Dette er en tapas restaurant. Jeg er nok ikke den største tilhengeren av spansk mat, men her har jeg hatt et par matopplevelser som har overrasket min kresne gane. Mange små retter man kan meske seg på. Spesielt god var faktisk dadlene som var innpakket i bacon. Jeg som ikke liker dadler en gang!
Det er riktignok et par år siden sist jeg var der, men hører rykter fra venner og kjente om at kvaltiteten er stadig like god.
Det er en liten restaurant rett ved siden av Fløyen og det finnes ikke annen utsikt enn skoene til folk som passerer utenfor, men det kan jo oppleves som intimt og koselig for de som ikke har klaustrofobi. restauranten ligger nemlig under bakkeplan.
Servicen var så der, kunne nok vært bedre. Prisen er middels.
Bildene jeg legger ut er riktignok fra restaurantens andre avdeling, ved Engen. Bildene er hentet fra nettet.

Maten får så langt terningkast 4 og servicen 3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar