fredag 21. oktober 2011

De siste kakene

Som sagt så har jeg slitt med dataoverføring av bilder, men nå er omsider alt i orden. Legger her ut de siste bildene, samt noen eldre.
Dette er trommekaken som jeg lagde til Alexander for en tid siden. Den skulle vært under innlegget med gitarkaken, men falt ut. Her er den imidlertid. Inni er det vanlig bløtkake og utenpå marsipan.


Denne lagde jeg og Petra til en kollega av henne for over 1 år siden faktisk. Dette er en sjokoladekake med fondant.

Denne lagde Petra til en kunde av seg. Hun er jo gartner, så hva er mer naturlig enn en blomsterkasse?

Her er konfirmasjonskaken til Alexander. Han heier på Barcelona, så da var det naturlig å lage en fotball inspirert kake til ham. Sjokoladekake med fondant.


Dette er 30 års kaken til min svoger. Han er en ihuga Man U fan, så da ble det en fotball inspirert kake til ham også. Ble ikke helt fornøyd med denne kaken selv. Jubilanten ble mest imponert over at jeg hadde fått med meg den korrekte trøya med korrekte sponsorer. Vel, hva kan en si??? Det er en sjokoladekake med fondant.

Denne babyen var meningen skulle være på kaken til min samboers stebestemor, om en kan si det på den måten. Dessverre ble hun syk og kaken ble aldri laget, men babyen kan man jo alltids vise frem. Den er laget i marsipan. Stakkaren ser ut som den har gulsott, men manglet riktig ansiktsfarge.

Denne lagde jeg for en stund siden. Det er en Budapestkake, noe som er svært passende siden jeg reiser til Budapest på søndag. Kaken er en slags marengskake, men den inneholder vaniljekrem pulver slik at den er rullbar. Inni er det krem og hjemmelaget friskt jordbærsyletøy. Veldig god.


Karoline hjelper å lage en løve som skal på kaken til hennes bestemor. Denne ble til i januar 2010, så det er en stund siden.

Det ferdige resultatet. Hun ble slett ikke fornøyd, men det er jo tross alt første gangen. Synes hun er flink jeg. Mange andre hadde bare gitt opp. Stå på jenta mi!

Petra lagde pyramidene, ei venninne av Karoline lagde krokodillen og jeg resten. Min svigermor elsker å dra på safari, så noen av elementene skulle illustrere den biten. I tillegg har hun vært i Kina og gått på den kinesiske mur, så det skal den avlange saken foran illustrere. Hun har også vært i Egypt, dermed pyramidene. En kake lagd i all hast og kun ment som en morsom sak. Det er en sjokolade kake.

Denne lagde Petra til en kunde sin far

Min svigerinnes venninne skulle arrangre barnedåp og ba meg lage en marsipankake. Inni er det krem, hjemmelaget bringebærsyltetøy og ferske bringebær. Litt mye blomster bare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar