fredag 27. august 2010

Bake tips og triks

Her vil jeg komme med noen tips og triks etterhvert som jeg finner ut av nyttige ting. Alternativt "stjeler" jeg tipsene fra andre nettsider jeg kommer over. La oss håpe jeg tilgis for dette ;-)



Krem


For å vispe krem uten å være redd for å lage smør, så tilsett litt sukker og bakepulver i fløten . Dette tipset er hentet fra Maddemums sin blogg.


Dulce Leche


Kok en boks med kondensert melk i ca 4 timer. Pass på å etterfylle med vann slik at boksen er dekket av vann til enhver tid.
Dette tipset er også hentet fra Maddemums sin blogg.













Smørkrem

Jeg bruker en spatel som først has i kokvarmt vann og som deretter tørkes av med et kjøkkenhåndlke. Dette gjør jeg for å hindre at kremen setter seg altfor godt fast og for at overflaten ikke blir blank og fin. Kakene er finest om man kan ha et jevnt underlag under marsipanen/fondanten. Gjenta prosessen med varmt vann og tørink for hvert strøk du tar med smørkremen. Dette kan gjøres med vanlig krem også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar