fredag 27. august 2010

Sjokoladekake og marsipankake med roser og diamanter

Her er noen av kakene jeg har laget. Alt fra de nekleste kakene til de mer avanserte vil bli vist frem her. Enn så lenge er jeg en veldig fersk kakebaker og dermed bærer kakene preg av dette ;-)


1. Kaken til høyre er en sjokoladekake med romglasur som jeg lagde til min bestemors 85 års dag. Kaken er veldig saftig, inneholder mange ingredienser og er ingenting for en på diett. ;-) Kaken holder seg i opptil en uke.


Ostekaken ved siden av har min kusine Eileen æren av. Den er forøvrig glutenfri og den beste ostekaken jeg har smakt.















2. Denne kaken laget jeg til min partners tante. Hun fylte 59 år og ble feiret på hytta i august 2010. Kaken er av sukkerbunn, vaniljekrem/krem 50/50, hjemmelaget jordbær syltetøy, banan og marsipan. Bunnen er dynket med søet fra fersken på boks. Den er nok i søteste laget, men veldig god likevel.

Diamantene er laget av isomalt og for anledningen bestilt via Internett, hos http://shop.diamondpartyconfetti.com/ . De har en svak karamell aktig smak som barna likte veldig godt. Kommer nok til å satse på å kjøpe inn utstyret etterhvert for å lage dem selv. Blir nok billigere i lengden. Isomalt er forresten sukkerfri søtingsmiddel laget av sukrose.

Rosene fikk en altfor stor knop, men det er kun min 2 gang. To av rosene er forøvrig laget av vår datter på 11 år. Det sier gjerne mer om hennes evner til kakedekorering enn mine, alderen tatt i betraktning ;-)












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar