mandag 13. februar 2012

Diverse informasjon om urter fra meg personlig

Urter kan være så mangt. Bruksområdene er mange og man kan garantert finne en urt til de fleste situasjoner.

Det første de fleste av oss tenker ang bruk av urter er gjerne matlaging. Vi skal likevel ikke glemme den medisinske siden ved bruk av urter. Vi i Vesten er ofte litt rigide i vår måte å tenke på og tviholder oss til det som er vitenskapelig bevist. I f.eks. Asia har de i hundrevis av år brukt urter for å lindre og behandle både fysiske og psykiske problemer. Jeg skal ikke gå for mye inn på dette da jeg ikke har nok kunnskap om emnet. Synes likevel at det er greit å nevne. Om du ble nysgjerrig så finnes det mye informasjon om dette på nettet.
Man kan bruke urter i skjønnhets produkter som kremer , såpe og sjampo mm. Uren hud blir ofte bedre etter bruk av f.eks. tetre olje. Dette brukte jeg selv i ungdommen, så la det ikke være uprøvd.
Når dette er sagt så skal jeg starte med å informere om urter og hvordan man kan bruke dem i mat. Husk at dette er mitt beskjedne bidrag og at jeg slett ikke har mye erfaring. Mesteparten av informasjonen er hentet fra diverse kilder som internett, bøker og blader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar