mandag 13. februar 2012

Punjab Indian restaurant i Asker

Punjab Indian restaurant er en indisk restaurant i sentrum av Asker. Jeg har i grunnen bare gått forbi stedet til og fra flytoget i Asker. I går bestemte jeg imidlertid meg for å prøve dem. Det fristet med kinesisk mat, men da vi havnet i Asker og ikke i Drammen, så kunne jeg ikke motstå fristelsen. Indisk mat er jo blant favorittene mine.
Som vanlig når jeg er på asiatiske steder er det skalldyr jeg bestiller. Intet unntak denne gangen heller.
Valget falt på rett nr 85 Patila Jhinga Masala.....kongereker med urter i sterk masalasaus...mmmmmmmmm.

Stedet var folketomt da vi ankom i 21 tiden, en lørdag kveld. Overraskende spør du meg, men beliggenheten er ikke av de beste. Sentralt ved togstasjonen, men likevel ikke spesielt synlig, nøytralt å se på utenfra. Innvendig er det typisk indisk restaurant. Grei nok utsmykning, men plast på bordene og ganske så slitent etter mitt syn. Tror imidlertid ikke at stedet gar vært åpent så lenge, så de burde absolutt gjort det mer innbydende. Som sagt bare min smak dette da.
Han som tok i mot bestillingen fungerte som både kelner og kokk når vi var der. Han var hyggelig og imøtekommende. Lagde maten raskt nok i tillegg. Vi valgte take away denne kvelden, så jeg kan i grunnen ikke uttale meg mer om servicen. The proof is in the pudding som det heter så fint på engelsk. Gledet meg stort til å la tennene løpe gjennom annet enn vann....
Jeg kan love at maten var verdt å vente på. Smaken på den sausen var bare himmelsk og reken passe stekt. Ofte får man jo reker som er seige som skosåler, emn det var altså ikke tilfelle her. Eneste minuset er at det var ikke en eneste grønnsak å oppdrive. Pytt, pytt, det er jo bare bagateller denne gangen.... det smakte fortreffelig.
Adressen er Skysstasjon 9, har ikke lykkes å finne noen internett adresse, tlf 900 25 852

Service får terningkast 5 og maten 6

4 kommentarer:

  1. Jeg var og spiste her med 6 venner etter å ha lest dette. Jeg kan dessverre ikke si at vi hadde samme opplevelse på hverken mat eller service. De hadde kun en type ris - hvit. Kjøttet var svidd. Sausen var rar og søt. Servitørene var ikke oppmerksomme i det hele tatt. Vi måtte be om menyen selv. Tok lang tid før vi fikk maten, og vi måtte be om mer drikke selv, selv om det ikke var mange gjester der. Det var veldig overpriset også. Vi ble mildt sagt skuffet. Vi vil absolutt ikke anbefale dette stedet! Styr unna!
    Ta deg heller turen til byen og spis ordentlig god indisk mat der. Her var det latterlig dyrt, og absolutt ikke god mat eller service i det hele tatt.

    SvarSlett
  2. Hei Anonym.

    Takk for tilbakemeldingen, men det var trist å høre at opplevelsen ikke svarte til forventingene.
    Jeg har som sagt kun vært der en gang og kjøpte take away. Om det var jeg som var heldig eller du som var uheldig er jo ikke godt å si. Slikt kan jeg ikke uttale meg om før jeg har vært der flere ganger. Jeg skal gi stedet en mulighet til etterhvet.
    Prisen hadde jeg visst glemt å si noe om. Der har du rett; det var ganske stive priser til å være et så pass slitent sted.
    Maten jeg fikk var heldigvis god, så får vi avvente til jeg selv eller noen andre kommenterer stedet på nytt.

    Håper du finner en restaurant som svarer til forventingene neste gang.

    SvarSlett
  3. Hei.

    Du henviser til feil nummer - riktig nummer er 900 25 582.

    SvarSlett
  4. Stedet har nå skiftet navn, og senket prisene betraktelig. Verdt å sjekke ut!

    SvarSlett