onsdag 22. september 2010

Min og Christells bursdag september 2010

Nylig feiret vi min og min partners kusine sin bursdag. Begge dagene gikk rolig for seg, dessverre for christell sikkert siden hun bare ble 19 år. Ryktet skal imidlertid ha det til at hun feiret med brask og bram dagen før, så da var det gjerne like greit med en rolig avslutning. Familien ble samlet i løpet av helgen 18-19 septmeber og selvsagt lagde jeg kaker til oss begge to. Innholdet er det samme i begge kakene og dessverre det samme som i all de andre marsipankakene jeg hittill har lagt. Familien liker tydeligvis denne blandingen, så vil de ha det skal de få det. Jeg kan bare gjenta: vaniljekrem, jordbørsyltetøy og banan!


Utseendet kan jeg heldigvis ordne med selv, til en viss grad da. Jeg skulle lage dem alene, men da barnet (ungdommen heter det snart) ville være med å pynte Christell sin kake kunne jeg ikke si nei. Resultatene ble da bra likevel de... Hun har det i seg ungdommen vår... kanskje vi har en konditorspire i hus? ALDRI påstår hun selv, men men, tiden får vise...



Her har vi den jeg lagde til meg selv. Be ikke så dum den, men skriften ser jeg kunne vært litt større.







Christell ble 19 år og er ei ihuga Michael Jackson fan. Da ble det naturlig å lage en MJ kake. Jeg bestilte det spiselige bildet fra en kar på Ebay i England. Det ble ikke så ille pris til tross for porto, men jeg drømmer om å få tak i slikt utstyr selv. En dag....

Karoline (ungdommen vår) har laget to av hanskene og alle cd'ene. Alt er laget av marsipan fra Pals, kjøpt hos Cacas. Hanskene er dekket av spiselige krystaller.

4 kommentarer:

  1. Så fina tårtor :) Har också funderat på att göra en tårta med ätbar tårtbild..

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar. Husk å ikke sette på bildet før like før bruk. Ved fuktighet kan bildet "flyte ut". Lykke til. Var innom bloggen din og tittet litt. Flotte kaker du lager også.

    SvarSlett
  3. Så flotte kaker du lager :) Jeg blir helt missunelig :)))

    SvarSlett
  4. Tusen takk skal du ha. Er helt på amatørplanet ennå, men er nå en start :-)

    SvarSlett