mandag 24. januar 2011

Pink Macarons

Ja, jeg fortalte tidligere at jeg skulle prøve meg på Pink Macarons oppskriften til Manuela (passion4baking) hvilket jeg også gjorde.
Jeg gikk på med iver og lyst lørdag formiddag før besøket vårt hos Magne og Nils. Tenkte jeg ikke kunne komme tomhendt første gangen.
Kakene var ikke så kompliserte å bake i grunnen, men tror nok jeg enten hadde litt for stiv røre eller at jeg ikke lagde dem store nok i omkrets på bakebrettet. Noen av dem ble heller litt for høye og små i omkrets enn de burde vært, mens andre igjen ble helt perfekte. Gjelder nok bare å ha litt øvelse.
Ellers fant jeg ut at det nok er greiest å enten ha en ordentlig mandelkvern eller å ha en ordentlig foodprosessor. Brukte min stavmikser med tilhørende miksebolle med lokk, men motoren er nok noe i svakeste laget, så den slet med å få det fint nok kvernet. Da vet dere hva jeg ønsker meg når neste bursdag nærmer seg, ;-)
Ellers fant jeg vel ut at det lønner seg å skålde mandlene og la dem så tørke igjen. Blir unektelig penere å se på da ja.
Så smaken, hva skal en si. Jeg synes fortsatt dette ble for søtt jeg da, men Ida likte dem så godt at jeg måtte fotefølge henne resten av helgen. Hun var og snek til seg en her og der. ;-)
Bra de falt i smak da. Tok med oss noen til Magne og Nils. Virket som de også likte dem.
Ida tok med seg et par til ei kollega som likte dem veldig godt. Så da gjelder det nok bare å være en skikkelig søtmons for å sette pris på dem.
Til helgen har svigermor bestilt noen med solbær, men finner man det i frysedisken da tro? Får se hva jeg finner.
Dere finner oppskriften her: http://www.passionforbaking.com/blog/2011/01/04/pink-macaroons/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar